Omite link-uri

PESCĂRUȘUL de A. P. CEHOV

Regia: Nikita Betehtin
Pictor-scenograf/ pictor-costume: Denis SAZONOV
Traducere: Moni GHELERTER și R. TEGULESCU
Video proiecție: Mihail Zaikanov
Asistentă-regie: Dorina-Beatrice TIMCIUC

#comedie, 16+

PREMIERĂ 29.02.2024 01.03.2024 ora 18:30
Durata spectacolului: 3 ore (cu pauză de 15 minute)
Informații despre bilete aflați la casa teatrului 📲 079 233 833
După mai bine de 30 de ani, „Pescărușul” de A. P. Cehov revine în scena Teatrului Național „Eugène Ionesco”. De data aceasta, în versiunea regizorală a lui Nikita Betehtin. Valorificând resorturile teatralității, a scenei puse în scenă, împlântate în structura comediei cehoviene, regizorul scoate la iveală tabloul unei realități golite de iluzii romantice, de falsitatea măștilor sau de pretențiile deșarte ale creației artistice neinspirate.
„Pescărușul” readuce în fața spectatorilor nu doar pasiunea umană de a-și trăi viața, ci și a lua viața așa cum este ea – cu lupta, uneori crâncenă și dură, pentru fericire și dragoste, pentru atenția și admirația celorlalți. Cu tot dinadinsul, personajele piesei încearcă să-și valorifice șansele, pe care le percep ca pe un ultim dar al destinului. Senzația limitării orizontului de așteptare și a speranței în ziua de mâine, apropie condiția personajelor cehoviene de cea a omului zilelor noastre.
Totodată, împreună cu personajele sale, Cehov pune în prim-plan condiția omului aflat în fața imensității universului și a eternității, care fac luptele și conflictele terestre să pară lipsite de importanță și măreție. În lumina imuabilă a lunii, întâmplările cotidianului, frământările și patimile personajelor conștienți de inevitabilitatea morții și a declinului, devin pe cât de zadarnice, pe atât de ridicole.
În ce constă fericirea și care sunt mizele noastre în căutarea bucuriei pe care ne făgăduiește existența? Cum să deosebim ceea este cu adevărat important de ceea ce este efemer? O nouă viziune regizorală asupra „Pescărușului” de A. P. Cehov promite revelarea conflictelor și pasiunilor umane, care în lumina eternității par a fi o irosire absurdă și zădarnică a vieții la marginea prăpastiei.

DISTRIBUȚIA

DISTRIBUȚIA

DISTRIBUȚIA

DISTRIBUȚIA

Iulia BORDEIANU

Irina Nikolaevna Arkadina – Trepleva după soț, actriță

,,Eu nu sunt Jupiter, ci o femeie!”

Silviu BOINCEANU

Konstantin Gavrilovici Treplev, fiul ei

,,Ajung să cred că nu e vorba nici de forme noi, nici de forme vechi.”

Gheorghe PIETRARU

Piotr Nikolaevici Sorin, fratele ei

Eu vreau să trăiesc și de asta beau vin de Xeres la masă și fumez trabuc, și cu asta basta.”

Marina ROTARU

Nina Mihailovna Zarecinaia, o tânără, fiica unui moșier bogat

Pentru fericirea de a fi scriitoare, sau artistă aș îndura ura rudelor, sărăcia, dezamăgirea…”

Valeriu PAHOMI

Ilia Afanasievici Șamraev, locotenent în rezervă, administratorul moșiei lui Sorin

Teatrul a decăzut, Irina Nikolaevna! Înainte erau stejari puternici, azi nu mai sunt decât cioturi."

Iraida BOBESCU

Polina Andreevna, soția lui

...NE TRECE TIMPUL, nu mai suntem tineri și măcar acum, la sfârșitul vieții să nu ne mai ascundem, să nu mai mințim!”

Laureana ȚURCAN

Mașa, fiica lui

Port doliul vieții mele. Sunt nefericită.”

Anatol GUZIC

Boris Alexeevici Trigorin, scriitor

„E loc pentru toate, și pentru forme noi și pentru forme vechi, de ce să ne înghiontim unii pe alții?”

Andrei SOCHIRCĂ

Evgheni Sergheevici Dorn, medic

,,Toate sunt deșertăciuni.”

Stanislav COTROBAI

Semion Semionovici Medvedenko, învățător

,,Ar trebui făcută şi apoi jucată o piesă în care să se vadă cum trăiesc şi de‐alde noi, învățătorii... că greu îi mai e să trăiască....”

Petre DRAGANCEA

Iakov, slugă

"...”

Despre Regizor

Regizor de teatru rus, născut la 6 martie 1988 în Tiumen. Absolvent al GITIS și Școlii de Teatru MHAT. Fondator al Teatrului Tineretului „Burime” din Tiumen. A fost regizor la diverse teatre din Rusia și în străinătate, participând la numeroase festivaluri internaționale.
Între 2019 și 2021, a fost regizor la Teatrul pentru Tineret din Krasnoiarsk și a condus atelierul „Act 9” la Școala de Actorie Gogol din Moscova. Cu peste 25 de spectacole în portofoliu, Betekhtin abordează probleme sociale ale tinerilor în producțiile sale bazate pe texte contemporane. Montările sale explorează interiorul uman și modul în care oamenii se simt într-o lume absurdă.
A primit diverse premii și burse, inclusiv Premiul Guvernului Rusiei pentru tinerii artiști în 2019.
În 2022, a părăsit Rusia din cauza persecuțiilor pentru atitudinea sa anti-război.

Te așteptăm la Teatrul Național „Eugène Ionesco” – teatrul care te iubește!